Ik had het zó goed geleerd en toen ik de toets maakte, wist ik opeens niets meer!
Bij de proeftoets wist ik alle antwoorden, maar ik haalde uiteindelijk voor de echte toets een onvoldoende. Ik snap er niets van!
Waarom zou ik nog mijn best doen, want hoe hard ik ook stamp, ik haal toch onvoldoendes.
Ik ben gewoon dom, ik kan het niet, ik wil niet meer naar school.
Komen deze uitspraken u bekend voor? Komt uw kind steeds vaker met onvoldoendes thuis terwijl het toch hard heeft geleerd? Zit uw kind niet lekker in zijn vel en begint het steeds meer zijn schoolwerk uit te stellen?
Dan kan het zijn dat uw kind faalangst heeft.
Huiselijke sfeer
Tijdens de gesprekken werken we aan een manier om faalangst te verminderen en om te gaan met negatieve gedachten. In korte tijd voelen kinderen zich beter en zelfverzekerder en gaan schoolresultaten vooruit.
De individuele en oprechte aandacht voor elk kind en de ongedwongen huiselijke sfeer waarin ik werk, zijn mijn handelsmerk. Geen kille zakelijke of schoolse omgeving, maar gewoon praten en werken aan de eettafel met een pot thee of een glas limonade binnen handbereik.
Jongeren voelen zich écht gezien en gehoord en dat maakt het samen werken aan de faalangst tot een soms pittige maar altijd plezierige en vaak verrassende ontdekkingstocht.
Zelfvertrouwen
Het is keer op keer mooi om te zien hoe jongeren inzicht krijgen in hun faalangst en de gedachten die daar aan ten grondslag liggen. Het inzicht geeft hen rust en meer zelfvertrouwen en met de zeer praktische oefeningen die we doen, komt een persoonlijke groei op gang. Binnen een relatief korte periode krijgt uw kind weer grip op school- of studiewerk, wat uiteindelijk leidt tot betere prestaties.
Meer informatie over mijn aanpak bij faalangst vindt u hier